poniedziałek, 22 grudnia 2014

Illusion

Kino Iluzjon w 2016 roku będzie obchodziło 60. urodziny. Obecną siedzibę pod adresem Narbutta 50A, w otoczeniu przepięknego skweru mokotowskiego, w zabytkowym budynku dawnego kina Stolica, zyskało dopiero w 2009 roku, dzięki wsparciu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

ILUZJON – MUZEUM SZTUKI FILMOWEJ, ma status kina archiwalnego. Znajduje się pod opieką Filmoteki Narodowej. ILUZJON należy do Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych, ceniony jest za ambitny repertuar: połączenie klasyki, nowości i dokumentów – oraz wybór nietuzinkowych wydarzeń filmowych, takich jak: pokazy specjalne, spotkania z filmowcami, wystawy multimedialne, seansy z muzyką na żywo, festiwale, re-premiery zdigitalizowanych filmów przedwojennych z muzyką na żywo czy uroczyste premiery.

Już przed laty  ILUZJON uznany został przez „Gazetę Wyborczą” miejscem magicznym, w 2001 r., został odznaczony przez Radę Miasta Stołecznego Warszawy medalem Zasłużonego dla Warszawy, a w 2009 nagrodzony Wdechą (kulturalną nagrodą „Gazety Co Jest Grane”) w kategorii Miejsce Roku 2008. W 2014 roku ILUZJON polecany jest w alternatywnym przewodniku po stolicy – „Zrób to w Warszawie” Agnieszki Kowalskiej i Łukasza Kamińskiego.

Ambicją kina jest rozmowa o historii i języku kina. Na przestrzeni lat ILUZJON gościł wielu twórców kina światowego, m.in.: Wernera Herzoga, Ulrikę Ottinger, Doris Dörrie, Volkera Schlöndorffa, członków słynnej grupy Monty Pythona, a osobistości z branży filmowej chętnie spotykają się z widzami właśnie w ILUZJONIE.

W cyklu KINO OD KUCHNI, Iluzjon odkrywa przed widzami tajniki kolejnych etapów produkcji filmowej. Pokazuje mechanizmy procesów twórczych, działania artystyczne i zabiegi technologiczne, składające się na realizację filmową.

Podczas cyklu ŚWIĘTA NIEMEGO KINA, projekcjom niemych filmów towarzyszy muzyka wykonywana na żywo: jazzowa, klasyczna, klubowa i eksperymentalna.

W programie Kina sa także propozycje edukacyjne dla dzieci i młodzieży. Najmłodsi moga wziąć udział w zajęciach w ramach UNIWERSYTETU DZIECI, podczas których poznają tajniki tworzenia filmu, w tym efekty 3D, a następnie realizują własne filmowe etiudy.

Ja sama wracam tu z sercem przepłnionym wielkim sentymentem i tesknotą. To zdecydowanie miejsce magiczne dla mnie samej. Okolice kina to mój dom, świat lat dziecięcych, jak cały Stary Mokotów. Z rozrzewnieniem dotykałam tych murów, oglądałam zmiany i przypomniałam sobie jak biegałam z wózkiem dla lalek po skwerze, a w sklepie zoologicznym. który mieścił się obok dawnej Stolicy, moja najukochańsza ciocia, kupiła mi chomika. Niestety to już Iluzja , to już nie wróci.  

źródło iluzjon.fn.org.pl, wiki, moja warszawa. wawalove

tunic- unisono.eu
pants- unisono.eu
coat- H&M
biker jakcet- sheinside
shoes-nn
neckalce- katherine.pl















wtorek, 16 grudnia 2014

Included

Przeraża mnie, a jednocześnie cieszy ten przedświąteczny gwar. Masa ludzi, Jingle Bells  w tle, choć to takie nie nasze, to jednak zawsze kojarzy mi się mocno z choinką. Próbowałam, serio próbowałam kupować prezenty w sklepie, zawiodłam. Wszystko z netu hahah, uciekłam, dla mnie to za dużo i jeszcze ta świadomość podprogowego przekazu sprzedających: kup kup kup hihi. Zamiast przebywać w  CH my na zewnątrz, robimy foty na tle świątecznych dekoracji. Na zdjęciach  niepozorny mały "Kerf" na Targówku. Chyba w Wawie najładniej ubrany, reszta jakoś tak zaniedbała wygląd. Uff postanowienie zrobienia zdjęć wieczorem, na tle światełek- zaliczone. Trzeba było dużo cierpliwości i mocno się opierać spojrzeniom radosnych, ciekawskich i zaskoczonych zakupowiczów haha. A jak u Was- prezenty są, pardon -czy Święty pulchny Pan wie co przynieść? Czy choinka stoi na balkonie? A w ogóle byliście grzeczni/ne? Ja.... jak cholera lol.

sweater- here
coat- New Yorker 
boots-NN
pants- River Island 
head band- H&M










:)))